Logo en huisstijl laten maken?
Wil je indruk maken op jouw klanten en opdrachtgevers? Met een unieke identiteit val jij op tussen de concurrentie. Laat zien wie je bent en straal dit uit in je logo en huisstijl. Hier help ik je graag bij! Tijdens een persoonlijk gesprek breng ik jouw wensen in kaart. Vanaf daar maken we een passend plan die past bij jou wensen!
Logo vs huisstijl
Een logo is alleen een visualisatie van je merknaam. Haal meer uit je merk!
Een goede briefing
Om tot een goed design te komen is het belangrijk dat we achterhalen wie je bent.
Inspiratie
Inspiratie nodig? Bekijk wat de mogelijkheden zijn.
Logo vs huisstijl
Een goede briefing
Logo inspiratie
Een logo of beeldmerk is een grafische uiting van jouw bedrijfsnaam. Het laat zien wie je bent. Het woord ‘logo’is afgeleid van het Griekse woord “λόγος”, dat kan worden vertaald als “woord”
Een beeldmerk kan bestaan uit een woord, een kleine afbeelding, een letter, monogram, embleem, zegel, mascotte dat symbool staat voor een woord of combinatie van woorden of uit een combinatie van een aantal van deze dingen. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met het merk.
Een huisstijl is meer dan alleen een logo. Je laat zien wie je bent in een herkenbare stijl. Hiermee presenteer je jezelf visueel naar de buitenwereld. Ik geef jouw bedrijf die uitstraling die past bij wie je bent.
Ik help je bij het maken van:
* visitekaartjes
* afspraak kaartjes
* briefpapier
* enveloppe
Wil je je identiteit bewaken? Dan is het raadzaam om een huisstijlwijzer op te laten stellen. Zo is het voor iedereen duidelijk hoe jij jouw identiteit visueel uitstraalt.
Maak een heldere schriftelijke omschrijving van jezelf en jouw bedrijf. Hierin kan staan:
- Wat is je bedrijfsnaam?
- Wat is de omvang van jouw bedrijf?
- Wie werkt er voor je?
- Wie is je klant?
- Omschrijf de missie, visie en strategie
- Hoe zie jij de toekomst?
- Wat zijn de kernwaarden?
- Wie is je grootste concurrent?
- Wat maakt jou uniek?
- Wat is jouw merkbelofte?
- Wat is de identiteit van je bedrijf?
Wat heb je van mij nodig? Hoe duidelijker je dit omschrijft hoe beter en efficiënter ik je kan helpen.
- Waarvoor ga jij je logo gebruiken?
- Wat is de stijl?
- Welke kleuren wil je gebruiken? (weet je niet welke kleur profiel bij je past? Kijk een hier!)
- Zoek voorbeelden die je lelijk vindt
- Zoek voorbeelden die je mooi vindt
- Wat heb je precies nodig?
Geef aan wat je wensen zijn omtrent planning en budget. Dan kan ik hier rekening mee houden.
- Hoe groot is het project?
- Hoe wil je dat de conceptrondes plaats vinden?
- Wanneer wil je het af hebben?
- Wat is het budget?
Wat kun jij bijdragen?
Hoe beter jij weet wat je wilt, hoe sneller en efficiënter ik je kan helpen. Met deze 3 stappen kun jij een perfecte briefing maken. Dit bespaart tijd en dus geld.
Letter-logo
Het is een logo met een goed gekozen font die past bij het bedrijf, Zonder extra grafische elementen. Meestal is dit je bedrijfsnaam of een afkorting daarvan. Bekende merken zoals Philips en Disney maken gebruik van een woordmerk.
Beeld-logo
En afbeelding of illustratie vertaald jouw bedrijfsnaam naar grafisch design. Een bekend voorbeeld hiervan is Puma. Dit merk heeft een poema als beeldmerk. Een beeldmerk zonder de bedrijfsnaam is alleen een goed idee wanneer je beroemd bent en iedereen je merk kent. Vaak start met een combinatielogo.
Combinatie-logo
Een combinatielogo bestaat uit de bedrijfsnaam plus een logo element. Het maakt het logo wel wat meer complex. Een voordeel is dat het element zelf ook los gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld elementen op de website of je briefpapier.
Letter-logo
Het is een logo met een goed gekozen font die past bij het bedrijf, Zonder extra grafische elementen. Meestal is dit je bedrijfsnaam of een afkorting daarvan. Bekende merken zoals Philips en Disney maken gebruik van een woordmerk.
Beeld-logo
En afbeelding of illustratie vertaald jouw bedrijfsnaam naar grafisch design. Een bekend voorbeeld hiervan is Puma. Dit merk heeft een poema als beeldmerk. Een beeldmerk zonder de bedrijfsnaam is alleen een goed idee wanneer je beroemd bent en iedereen je merk kent. Vaak start met een combinatielogo.
Combinatie-logo
Een combinatielogo bestaat uit de bedrijfsnaam plus een logo element. Het maakt het logo wel wat meer complex. Een voordeel is dat het element zelf ook los gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld elementen op de website of je briefpapier.